علاقه – سود نشستن افراد عاشق شخصیت افراد

علاقه – سود: نشستن افراد عاشق شخصیت افراد نشانه شخصیت سرگرمی فال شخصیت شناسی

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی تعقیب شدن با ماشین رایج‌ترین آزار ، ۷۵تا ۹۸ درصد زنان مورد آزارخیابانی قرارگرفته‌اند

    مدیرگروه مطالعات زنان انجمن جامعه‌شناسی کشور عزیزمان ایران با انتقاد از کمبود آمار در زمینه میزان آزارهای خیابانی جهت زنان گفت: بعضی از پژوهش‌ها نشان می‌دهند که

    تعقیب شدن با ماشین رایج‌ترین آزار ، ۷۵تا ۹۸ درصد زنان مورد آزارخیابانی قرارگرفته‌اند

    ۷۵تا ۹۸ درصد زنان مورد آزارخیابانی قرارگرفته اند/ تعقیب شدن با ماشین مرسوم ترین آزار

    عبارات مهم : انجمن

    مدیرگروه مطالعات زنان انجمن جامعه شناسی کشور عزیزمان ایران با انتقاد از کمبود آمار در زمینه میزان آزارهای خیابانی جهت زنان گفت: بعضی از پژوهش ها نشان می دهند که ۷۵ تا ۹۸ درصد از زنان مورد آزار خیابانی قرار گرفته اند.

    به گزارش ایسنا، شهلا اعزازی که در همایش امنیت زنان در فضای عمومی صحبت می کرد، با بیان اینکه آزارهای جنسی همزمان با ایجاد شهرهای بزرگ شروع شده است اند گفت: در روستاها و شهرستان های کوچک به علت آشنایی میان مردم به میزان ناچیزتری شاهد وقوع چنین پدیده هایی هستیم ولی در شهرها به علت گمنامی و کسوت اماکنی که افراد می توانند در آن حاضر شوند زیاد شاهد آزارهای خیابانی هستیم.

    جرم انگاری وسیع، از ایرادات وارد به لایحه خشونت علیه زنان
    وی با بیان اینکه فعالیت فعالان حقوق زنان، شرکت های مردم نهاد، خبرنگاران و پژوهشگران باعث مطرح شدن این آسیب اجتماعی شده است هست، اظهار کرد: در حال حاضر آزار خیابانی زیرگروه خشونت در عرصه خصوصی، عمومی و نیمه عمومی مانند دانشگاه و محل کار قرار می گیرد. لایحه خشونت علیه زنان در حال حاضر در دست قوه قضاییه است و یکی از ایراداتی که به آن وارد شده است مربوط به جرم انگاری وسیع بوده است.

    مدیرگروه مطالعات زنان انجمن جامعه شناسی کشور عزیزمان ایران با اشاره به اینکه آزارهای خیابانی در ابتدا نفی می شدند، تصریح کرد: در گذشته گفته می شد بعضی زنان به علت خودنمایی، استفاده از لباس ها و آرایش های خاص و یا حضور در اماکن نامناسب مورد آزار قرار می گیرند و بدهید ترتیب خود زنان مورد آزار قرار می گرفتند، این در حالی است که پژوهش ها نشان می دهد که شکل ظاهری و نه پوشش و نه حتی نگاه کردن و یا حضور زنان در مکان های خاص هیچ تاثیری بر روی این آثارها ندارد.

    آزارهای کلامی آنقدر معمولی گشته اند که زنان از کنار آنها به آسانی می گذرند

    مزاحمان خیابانی از طبقه اجتماعی خاصی نیستند
    اعزازی آزار خیابانی را ایجاد مزاحمت از طرف فرد غریبه در عرصه عمومی دانست و افزود: آزار خیابانی باعث ایجاد محدودیت جهت زنان در عرصه اجتماعی می شود، یعنی به زنان گفته می شود چه زمانی و کجا می توانند از منزل خارج شوند، چگونه زندگی کنند و بدهید ترتیب امکانات زندگی آنان تحت سلطه قرار می دهند.

    این جامعه شناس با اشاره به دو مزاحمت گفتاری و رفتاری ادامه داد: مزاحمت گفتاری مشمول بر مخاطب قرار، توهین، کنایه، تمسخر و استفاده از الفاظ با نیت شهوانی، فحش و ناسزا و ترساندن هستند. همچنین مزاحمت های رفتاری مشمول بر بوق زدن رانندگان و تعقیب کردن و … را مشمول بر می شود.

    وی با بیان اینکه این مزاحمت ها معمولا به وسیله مردان غریبه که متعلق به نسل، قومیت و یا طبقه اجتماعی خاصی نیستند اتفاق می افتد، تصریح کرد: تصویر العمل زنان به مزاحمت ها معمولا از نوع بی توجهی درخصوص آزارهای کلامی هست، چراکه آزارهای کلامی آنقدر معمولی گشته اند که زنان از کنار آنها به آسانی گذر می کنند.

    مدیرگروه مطالعات زنان انجمن جامعه شناسی کشور عزیزمان ایران با بیان اینکه آزارهای غیرکلامی با تصویر العمل و اعتراض بیشتری همراه هستند اظهار کرد: اعتراض زنان در این خصوص عمدتا با تمهیدات پیشگیرانه مانند امتناع رفتن به جایی همراه هست، در صورتی که این آزارها به میزان بیشتری اتفاق بیفتد آنها فردی از خانواده ارزش را نیز مطلع می کنند.

    اعزازی با اشاره به دلایل تصویر العمل منفعلانه زنان به آزارهای خیابانی گفت: وحشت از تصویر العمل پرخاشگرایانه فرد مزاحم مثل بی قدرتی زنان نسبت به مردان، قدرت اجتماعی بیشتر، مقام بالاتر مردان در سلسله مراتب اجتماعی، تصویر العمل افراد دیگر و انگشت اتهام به سوی زن مورد آزار از جمله این دلایل هست. حتی گاهی از سوی خود زنان انگشت اتهام به سمت آنان برمی گردد.

    پژوهشی راجع به ایجاد مزاحمت به وسیله مردان جهت زنان
    مدیرگروه مطالعات زنان انجمن جامعه شناسی کشور عزیزمان ایران در ادامه تصویر العمل زنان و دختران تحصیلکرده و ساکنان شهرهای بزرگ را زیاد از سایر گروه ها دانست و ادامه داد: در پژوهشی با ۳۸۰ نمونه در شهر تهران، تنها ۱۸ نفر از پسران اعلام کرده بودند که جهت زنان مزاحمت ایجاد نکرده اند. همچنین بیش از نیمی از آنان ادعا می کردند که در سطح کم جهت زنان خشونت کلامی ایجاد کرده اند. این افراد دلایل واکنش‌ها خود را نمود رفتارهای مردانه از طریق ایجاد مزاحمت عنوان می کردند.

    رییس هیات مدیره انجمن روانشناسی ایران:
    تعقیب شدن با ماشین از مرسوم ترین نمودهای آزار خیابانی
    در بخش دیگری از این نشست، شیوا دولت آبادی رییس هیات مدیره انجمن روانشناسی ایران، با اشاره به اینکه آزارخیابانی تلاش جهت برقراری ارتباط در سطح خیابان با کسی است که میل به به برقراری این ارتباط ندارد، گفت: مخاطب این افراد این تلاش ها را تهدیدی جهت قلمرو فردی خود می دانند. تجربیات نشان می دهد که نبود تصویر العمل مناسب به این افکارها، استرس و فشارهای زیادی را در فرد تحمیل می کند.

    وی با اشاره به انواع آزار خیابانی توضیح داد: نگاه کردن وچشم چرانی، نزدیک شدن و فراتر رفتن از قلمرو امن بدن، تعقیب، ترساندن و … از انواع این آزارها هستند. همچنین در شکل گفتاری تمجید ظاهری، تحسین و استفاده از حرف های رکیک از دیگر نمودهای آزار است.

    این روانشناس تعقیب شدن با ماشین را از مرسوم ترین نمودهای آزار خیابانی بیان کرد و افزود: نوع نگاه ما و ادراکمان از دنیا تعیین می کند که ما چگونه واکنش‌ها کنیم. آزارها باعث می شوند نسبت به فضای عمومی احساس تعلق نداشته باشیم و حس کنیم به حاشیه رانده شده است ایم.

    وی با اشاره به راه های مقابله با آزارهای خیابانی گفت: آموزش به هنگام در خانواده و مدرسه،روشنگری و حساس سازی جامعه به مصادیق آزار و توانمندسازی روانی و جسمانی از جمله این راه هاست.

    تعقیب شدن با ماشین رایج‌ترین آزار ، ۷۵تا ۹۸ درصد زنان مورد آزارخیابانی قرارگرفته‌اند

    واژه های کلیدی: انجمن | تصویر | خیابانی | اخبار اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار